KONSPEKT DLA KLASY V
OPRACOWAŁA : dr Maria Kabata
Lekcja 3-4 – 14 października
Nazwa bloku programowego: JĘZYK POLSKI
Temat: MIT O IKARZE I DEDALU – SYMBOLIKA LOTU. GRZECZNOŚĆ JĘZYKOWA WE WSPÓŁCZESNEJ POLSZCZYŹNIE
Cele główne:
- zapoznanie uczniów z pojęciem mitu, mitologii;
- poznanie podstawowych konwencji zachowań we współczesnym społeczeństwie.
Cele szczegółowe:
- uczeń potrafi dostrzec symbolikę omawianych mitów ;
- umie skonstruować plan omawianych wydarzeń;
- zna podstawowe zasady grzeczności językowej.
Metody:
- pogadanka ;
- praca z tekstem;
- pokaz filmowy.
Środki dydaktyczne:
podręcznik, ćwiczenia, film.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat : Symbolika lotu Ikara i Dedala.
- Obejrzenie filmu o Ikarze i Dedalu
- Przeczytanie mitu.
- Omówienie symboliki i chronologii zdarzeń
- Układanie planu wydarzeń.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Umiemy przepraszać.
- Przedstawienie podstawowych sytuacji, które wymagają przepraszania
- Zasady stosowania słowa przepraszam
- Ćwiczenia z grzeczności językowej.