Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY

OPRACOWAŁA: Małgorzata Hrapkowicz

Lekcja  11 – 17 luty

Nazwa bloku programowego: W drodze do sukcesu.

Cele główne:

  • rozwijanie zdrowej rywalizacji;
  • kształtowanie pożądanych zachowań i postaw u dzieci;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania;
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania niepasujących elementów;
  • kształtowanie prawidłowej postawy wobec wartości książki;
  • zapoznanie z wyglądem graficznym liczby 9;
  • doskonalenie umiejętności porównywania zbiorów, stosując określenia „mniej” i „więcej;
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wycinania figur geometrycznych.

Cele szczegółowe: uczeń:

  • zna zasady zdrowej rywalizacji;
  • potrafi policzyćilość oczek na kostce;
  • potrafi nazwać zbiory i wyeliminować nie pasujący w nich element;
  • potrafi pokolorować obrazek według podanego kodu kolorystycznego;
  • wie jakie są etapy powstawania książki;
  • zna zasady właściwego korzystania z książek i rozumie konieczność szanowania ich;
  • zna graficzny obraz liczby 9;
  • potrafi określić ilość „mniej” lub „więcej”;
  • wie jak wyglądają figury geometryczne.

Metody:

  • podające: pogadanka;
  • praktycznych działań;
  • aktywizująca: burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Zeszyt ćw. część 3, kredki, nożyczki, kostka do gry,pomoce dydaktyczne,

I jednostka lekcyjna: 

Temat: W wytrwałości siła.

  1. Pogadanka na temat zdrowej rywalizacji.
  2. „Wyścig żółwia i zająca” – rozgrywanie gry ściganki.
  3. „Co tu nie pasuje” – ćwiczenie w klasyfikowaniu z wykorzystaniem karty pracy.
  4. „W drodze do gwiazd” – kolorowanie obrazka wg. Kodu.

II jednostka lekcyjna:

Temat: Tajemnice powstawania książki.

  1. „Jak powstaje książka?” – układanie i omawianie historyjki obrazkowej.
  2. „Znamy książki” – pokaz i rozmowa kierowana.
  3. „Książki pełne bajek” – ćwiczenie na karcie pracy.
  4. „Z jakiej jestem bajki?”- zabawa dramowa.
  5. „Projektujemy okładkę książki” – praca plastyczno – techniczna.

III jednostka lekcyjna:

TematZajęcia na wolnym powietrzu

  1. Gry i zabawy.

IV jednostka lekcyjna:

  1. „Wesołe zabawy z dziewiątką” – wykonanie ćwiczenia na karcie pracy.
  2. „Mniej więcej czy tyle samo?” –ćwiczenia matematyczne.
  3. „Figury geometryczne. – wycinanie figur geometrycznych.
  4. Zabawy z figurami geometrycznymi – Co powstanie gdy je połączymy?

 

Leave a Reply