Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY I

OPRACOWAŁ: Mateusz Redzimski

Lekcja  6 – 12 stycznia

Nazwa bloku programowego: Religia

Temat: Trzej Królowie

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z postaciami Trzech Króli oraz z symbolika podarków, jakie Jezus otrzymał z okazji narodzin;
  • Wyjaśnienie znaczenia liter KMB i zasadności ich umieszczania przed wizyta duszpasterską.

Cele szczegółowe:

  • Poznanie wydarzeń towarzyszących wczesnym dziejom okresu narodzin Jezusa z Nazaretu;
  • Uświadomienie uczniom istnienia tematu „rzezi niewiniątek” (poziom tematu dopasowany do wieku uczniów);
  • Przyswojenie wiedzy na temat podstaw wiary chrześcijańskiej.

Metody:

  • Wykład;
  • Burza mózgów;
  • Rysowanie

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Trzej Królowie

  1. Omówienie postaci Trzech Króli oraz wyjaśnienie ich roli w okresie po narodzinach Jezusa;
  2. Wyjaśnienie znaczenia podarków złożonych w hołdzie Jezusowi z okazji jego narodzin;
  3. Zaznajomienie z terminem „rzeź niewiniątek” ;
  4. Rysowanie dowolnej sceny o tematyce „Przybycie królów do stajenki”.

Leave a Reply