CELE OGÓLNE PROCESU DYDAKTYCZNO- WYCHOWACZEGO W KLASACH II, ORAZ III
1. Umiejętność swobodnych wypowiedzi w kontaktach ze środowiskiem i na podstawie ilustracji
• dzielenie się doświadczeniami i przeżyciami
• zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi
2. Kształtowanie umiejętności słuchania tekstu czytanego i mówionego oraz zachęcanie do wypowiadania się na dany temat
3. Ćwiczenia sprawności manualnej( modelowanie w masach plastycznych, wydzieranie, wycinanie i konstruowanie)
4. Bogacenie słownika dzieci
• Aktywizowanie myślenia i mowy poprzez odszukiwanie i dobieranie elementów, ich porównywanie
5. Analizowanie obrazków tematycznych i ich fragmentów
6. Doskonalenie sprawności manualnej ( rysowanie po śladzie)
7. Swobodne wypowiedzi na podstawie własnych doświadczeń, oglądanych obrazków
i wysłuchanych utworów
CELE SZCZEGÓŁOWE PROCESU DYDAKTYCZNO /WYCHOWAWCZEGO
1. Wspomaganie harmonijnego rozwoju osobowości dziecka w sferach: intelektualnej, psychicznej i moralnej.
2. Rozwijanie podstawowych umiejętności służących świadomemu uczeniu się, głównie umiejętności czytania, pisania, wypowiadania się poprzez uzupełnianie poszczególnych partii materiału dodatkowymi ćwiczeniami.
3. Uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, umacnianie wiary we własne siły i umożliwianie osiąganie sukcesu.
4. Stwarzanie warunków rozwijania samodzielności, kreatywności i zainteresowań
5. Pomaganie w kształtowaniu pozytywnego obrazu samego siebie.
6. Przełamywanie niechęci i rezygnacji przy napotkaniu trudności.
7. Uczenie rozwiązywania problemów edukacyjnych.
8. Kształtowanie umiejętności porozumiewania się z rówieśnikami.
9. Wdrażanie do czynnego uczestnictwa w pracy zespołu.