KONSPEKT DLA KLASY: Przedszkole
OPRACOWAŁA: mgr Joanna Dębicka
Lekcja 6 – 25 listopada
Nazwa bloku programowego: Język angielski
Temat: Body and colors
Cele główne:
- Znajomość nazw części ciała w języku angielskim;
- poznanie podstawowych kolorów w języku angielskim.
Cele szczegółowe:
- potrafi wymienić w języku angielskim podstawowe części ciała;
- potrafi wskazać na swoim ciele wymawiane przez nauczyciela nazwy części ciała;
- zna podstawowe kolory w języku angielskim;
- śpiewa i ilustruje ruchem piosenki.
Metody:
- metody czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda zadań, metoda ćwiczeń;
- metody oglądowe: obserwacja i pokaz, przykład osobisty nauczyciela, udostępnianie sztuki: utwory muzyczne;
- metody słowne: opowiadania, uczenie piosenek.
Środki dydaktyczne:
Głośniczek, flashcards-obrazki, pacynka „Cookie”, makieta „Kangaroo”, historyjka obrazkowa, kolorowe kwadraciki, książka „Colours”;
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Body and colors
- Powitanie piosenką „Hello song”;
- Odklejanie i przyklejanie kwadracików z kolorami – osłuchanie z nazwami kolorów;
- Historyjka „What’s the matter Cookie?”;
- Powtórzenie piosenki „Head, shoulder, knees and toes” – pokazywanie części ciała za nauczycielem;
- Czytanie książki „Colors”;
- Zabawa w szukanie obrazków przedstawiających części ciała;
- Piosenka z pokazywaniem „One little finger”;
- Piosenka „In the red, red town…”;
- Pożegnanie piosenką „Bye-bye song”.