KONSPEKT DLA KLASY: przedszkole
OPRACOWAŁA:mgr Joanna Dębicka
Lekcja 10 – 03 lutego
Nazwa bloku programowego: Pets
Temat: Pets
Cele główne:
- nazywanie zwierząt domowych w języku angielskim;
- znajomość podstawowych kolorów w języku angielskim;
- rozwijanie słuchu muzycznego;
Cele szczegółowe:
- zna nazwy zwierząt domowych w języku angielskim;
- słucha uważnie historyjki obrazkowej oraz wykonuje polecenia nauczyciela;
- wyraża ekspresję muzyczną;
- zna podstawowe kolory w języku angielskim;
- śpiewa i ilustruje ruchem piosenki.
Metody:
- metody czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda ćwiczeń;
- metody oglądowe: obserwacja i pokaz, przykład osobisty nauczyciela, udostępnianie sztuki: utwory muzyczne;
- metody słowne: opowiadania, uczenie piosenek.
Środki dydaktyczne:
Głośniczek, telefon, flashcards – obrazki „Pets”, historyjka obrazkowa „Can I have a pet?”, pacynka „Cookie”, obrazki do piosenki „Rainbow colors”, mały pajączek, dzwonki chromatyczne.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Pets
- Powitanie piosenką „hello song”.
- Przedstawienie historyjki obrazkowej „Can I have a pet?”.
- Piosenka „Pets song” – dzieci układają po kolei obrazki do piosenki.
- Przypomnienie nazw kolorów „rainbow song”.
- Zabawa w szukanie obrazków po sali.
- Piosenka z pokazywaniem „Eensy Weensy spider”. Wspólne śpiewanie piosenki, podczas gdy nauczyciel przygrywa melodię piosenki na dzwonkach chromatycznych.
- Pożegnanie piosenką „Bye-bye song”.