Konspekt dla klasy : Przedszkole
Opracowała: Anna Bryszewska
LEKCJA 14- 7 kwietnia
Nazwa bloku programowego: J. angielski
Temat : Zwierzęta w jungli
Cele główne:
- nazywanie zwierząt żyjących w jungli po angielsku
- znajomość kolorów
- rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu
- umiejętność odpowiadania na proste pytanie w języku angielskim
Cele szczegółowe:
- mówi i ilustruje ruchem wierszyki
- śpiewa i ilustruje ruchem piosenki
- zna nazwy dzikich zwierząt
- odpowiada na pytanie o preferencję „Jakie zwierzę z dżungli lubisz?”
- angażuje się w zabawy ruchowe
Metody:
- metody czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda total phisical response (reagowania całym ciałem);
- metody oglądowe: obserwacja i pokaz, przykład osobisty nauczyciela, udostępnianie sztuki: utwory muzyczne, nagrania wierszy;
- metody słowne: opowiadania, uczenie piosenek, uczenie wierszy, zabawy ruchowe.
Środki dydaktyczne:
Odtwarzacz płyt CD, jungle animals, farm animals, pacynka owieczka, wierszyk „Three little monkeys”, piosenka „Walking walking”, piosenka „Let’s go to the zoo”
Przebieg
I jednostka lekcyjna:
- Powitanie piosenką „Good morning”
- Przedstawienie pacynki owieczki i zapoznanie się z dziećmi pytaniem: „What’s your name?”
- Piosenka „Walking walking”
- Zabawy z użyciem flashcards jungle animals.
- Wierszyk „Three Little Monkeys” (wyliczanka)
- Odpowiadamy na pytanie : What’s your favourite jungle animal?
- Śpiewamy piosenkę „Let’s go to the zoo”.
- Żegnamy się wierszykiem „Goodbye, goodbye”.