Konspekt dla klasy „O”
Opracowała : mgr Grażyna Chojecka
Lekcja 15 – 30 maja
Nazwa bloku programowego : Nauczanie zintegrowane
Temat: Dzieci z różnych stron świata. Rozpoznawanie mieszkańców świata, ich domów, roślinności i zwierząt.
Cele ogólne:
- Rozróżnianie nacji;
- Wprowadzenie do stref klimatycznych na Ziemi;
- Wprowadzenie do fauny i flory w danych strefach klimatycznych.
Cele szczegółowe:
- Wie, jak wygląda: Murzyn, Indianin, Eskimos, Aborygen, Europejczyk; gdzie żyje,
- Wie, że u Eskimosa jest ciągła zima, a u Murzyna ciągłe lato,
- Rozpoznaje eukaliptus, palmę, kasztanowiec,
- Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta Australii, Afryki, Ameryki, Dalekiej Północy, Europy (Polski),
- Słucha do końca objaśnień nauczyciela i rozumie je – wykonując poprawnie zadania,
- Segreguje obrazki, eksponaty według przynależności,
- Potrafi złożyć obrazek z części, nazwać go i umieścić we właściwym miejscu,