Konspekt dla grupy przedszkolnej
Opracowała: Anna Bryszewska
Lekcja 15- 21 kwietnia
Nazwa bloku programowego: Farm animals.
Temat: Farm animals- introduction.
Cele główne:
- nazywanie zwierzat z farmy po angielsku
- utrwalenie nazw zwierzat z dżungli
- rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu
- umiejętność odpowiadania na proste pytanie w języku angielskim
- nazywanie cyfr
Cele szczegółowe:
- mówi i ilustruje ruchem wierszyki
- śpiewa i ilustruje ruchem piosenki
- zna nazwy zwierząt z farmy
- angażuje się w zabawy ruchowe
- potrafi policzyć do pięciu
Metody:
- metody czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda total phisical response (reagowania całym ciałem);
- metody oglądowe: obserwacja i pokaz, przykład osobisty nauczyciela, udostępnianie sztuki: utwory muzyczne, nagrania wierszy, odgłosy zwierząt;
- metody słowne: uczenie piosenek, uczenie wierszy, zabawy ruchowe, taniec.
Środki dydaktyczne:
Odtwarzacz płyt CD, jungle animals, farm animals, pacynka owieczka, wierszyk „Three little monkeys”, wierszyk „One, two a kangaroo”, odgłosy zwierząt z farmy
Przebieg lekcji
I jednostka lekcyjna:
- Powitanie piosenką „Good morning”
- Pacynka owieczki zadaje dzieciom pytanie: „How old are you?”
- Piosenka „One, two a kangaroo”
- Powtórzenie z użyciem flashcards jungle animals.
- Wierszyk „Three Little Monkeys” (wyliczanka)
- Zabawy z użyciem flashcards farm animals.
- Rozpoznajemy odgłosy zwierząt.
- Żegnamy się wierszykiem „Goodbye, goodbye”.