KONSPEKT DLA KLASY I
OPRACOWAŁ: Mateusz Redzimski
Lekcja 6 – 12 stycznia
Nazwa bloku programowego: Religia
Temat: Trzej Królowie
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z postaciami Trzech Króli oraz z symbolika podarków, jakie Jezus otrzymał z okazji narodzin;
- Wyjaśnienie znaczenia liter KMB i zasadności ich umieszczania przed wizyta duszpasterską.
Cele szczegółowe:
- Poznanie wydarzeń towarzyszących wczesnym dziejom okresu narodzin Jezusa z Nazaretu;
- Uświadomienie uczniom istnienia tematu „rzezi niewiniątek” (poziom tematu dopasowany do wieku uczniów);
- Przyswojenie wiedzy na temat podstaw wiary chrześcijańskiej.
Metody:
- Wykład;
- Burza mózgów;
- Rysowanie
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Trzej Królowie
- Omówienie postaci Trzech Króli oraz wyjaśnienie ich roli w okresie po narodzinach Jezusa;
- Wyjaśnienie znaczenia podarków złożonych w hołdzie Jezusowi z okazji jego narodzin;
- Zaznajomienie z terminem „rzeź niewiniątek” ;
- Rysowanie dowolnej sceny o tematyce „Przybycie królów do stajenki”.