Konspekt

Konspekt do grupy przedszkolnej

Opracowała:  mgr Anna Guzińska

Lekcja 15 – 21 kwietnia

Nazwa bloku programowego : Tak mija nam czas.

Temat : W zegarze mieszka czas.

Cele główne:

  • rozwijanie sprawności językowych;
  • rozwijanie mowy i myślenia;
  • poznawanie różnych przyrządów do mierzenia czasu;
  • próby zrozumienia pojęć: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość;
  • utrwalanie nazw pór dnia;
  • rozwijanie pamięci i spostrzegawczość;
  • rozwijanie aktywności twórczej poprzez udział w zabawach parateatralnych

Cele szczegółowe – dziecko:

  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ortofonicznych;
  • wymyśla odpowiedzi na pytanie „Po co ludzie wymyślili zegary? oraz co robi czas?” – rozwija mowę spontaniczną;
  • zna historię powstawania zegarów;
  • rozpoznaje i nazywa zegar słoneczny, zegar wodny, klepsydra, zegar mechaniczny, zegar elektroniczny;
  • potrafi wskazać obrazek, którego brakuje;
  • stosuje i rozumie określenia czasu przeszłość, teraźniejszość , przyszłość;
  • posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem wcielając się w różne role,
  • wymienia pory dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc;
  • wysuje obrazek dotyczący własnych przeżyć;

Zajęcia dydaktyczne :

  • Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych „Zegary”
  • „Po co, ludzie wymyślili zegary?”- poszukiwanie odpowiedzi na pytanie.
  • „W krainie zegarów”- wysłuchanie opowiadania nauczyciela o historii powstania zegarów i obejrzenie ilustracji poszczególnych zegarów: zegar słoneczny, zegar wodny, klepsydra, zegar mechaniczny, zegar elektroniczny.
  • Zabawa, „Którego obrazka brakuje?”- dzieci siedzą w kole, na dywanie rozłożone są obrazki przedstawiające różne zegary. Dzieci przyglądają się dokładnie obrazkom, rozpoznają zegary, nazywają je. Następnie odwracają się, nauczyciel w tym czasie chowa jeden obrazek. Dzieci próbują odgadnąć, którego obrazka brakuje lub, który obrazek zmienił miejsce.
  • Zabawa słownikowa: „Co robi czas?”- dzieci wspólnie z nauczycielem poszukują odpowiedzi na pytanie: co robi czas?
  • Zabawa dydaktyczna „ Wehikuł czasu”- dzieci w zależności od czasu: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość zamieniają się w dinozaury, dzieci w przedszkolu i roboty.
  • „Mój dzień” – historyjka obrazkowa służąca utrwalaniu nazw pór dnia.
  • Zabawa „Co robiłem rano, w południe, wieczorem?”
  • Rysowanie obrazka pt. „Co robiłem wczoraj”

 

 

Nauka wierszy i piosenek na uroczystość z okazji „Dnia Mamy i Taty”

 

Leave a Reply