KONSPEKT DLA KLASY VI
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 10 – 9 lutego
Nazwa bloku programowego: Przyroda
Temat: Zjawiska świetlne, Soczewka
Cele główne:
- Zaznajomienie z pojęciem zjawisk świetlnych;
- Poznanie i wyjaśnienie zjawiska powstawania obrazu przy użyciu soczewki.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi wyjaśnić, czym jest zjawisko świetlne oraz proces odbicia światła;
- Umie scharakteryzować soczewkę jako przedmiot służący do tworzenia obrazu;
- Potrafi podać przykłady zastosowania soczewki.
Metody:
- Wykład;
- Wyjaśnianie;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do przyrody do klasy VI „Tajemnice przyrody”, tablica
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Zjawiska świetlne
- Omówienie terminu- odbicie światła oraz odniesienie tego zjawiska do powierzchni różnego rodzaju i różnej barwie;
- Scharakteryzowanie elementów odblaskowych oraz ich zastosowania w codziennym życiu.
- Wyjaśnienie zasady powstawania obrazu za pomocą soczewki;
- Opisanie roli zmysłów w odbieraniu wrażeń ze środowiska zewnętrznego;
- Omówienie mechanizmu powstawania obrazu w oku.