Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY VI

OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen

Lekcja  13 – 6 kwietnia

Nazwa bloku programowego: Przyroda

Temat: Strefy klimatyczne

Cele główne:

  • Umiejętność scharakteryzowania stref klimatycznych;
  • Poszerzenie wiedzy na temat zwierząt i roślin w odniesieniu do poszczególnych stref klimatycznych.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi opisać różnice poszczególnych stref klimatycznych;
  • Umie dopasować faunę i florę występującą w określonych strefach krajobrazowych;
  • Zna i potrafi scharakteryzować wpływ klimatu na występowanie określonych gatunków zwierząt i roślin.

Metody:

  • Wykład;
  • Wyjaśnianie;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy VI „Tajemnice przyrody”, mapa, tablica

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Strefy klimatyczne

  1. Omówienie stref klimatycznych występujących na Ziemi;
  2. Charakterystyka fauny i flory w odniesieniu do stref krajobrazowych;
  3. Wyjaśnienie wpływu klimatu na występowanie poszczególnych gatunków zwierząt i roślin;
  4. Odniesienie poszerzonej wiedzy do pytań zawartych w testach klasyfikacyjnych.

 

 

Leave a Reply