KONSPEKT DLA KLASY VI
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 13 – 6 kwietnia
Nazwa bloku programowego: Przyroda
Temat: Strefy klimatyczne
Cele główne:
- Umiejętność scharakteryzowania stref klimatycznych;
- Poszerzenie wiedzy na temat zwierząt i roślin w odniesieniu do poszczególnych stref klimatycznych.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi opisać różnice poszczególnych stref klimatycznych;
- Umie dopasować faunę i florę występującą w określonych strefach krajobrazowych;
- Zna i potrafi scharakteryzować wpływ klimatu na występowanie określonych gatunków zwierząt i roślin.
Metody:
- Wykład;
- Wyjaśnianie;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy VI „Tajemnice przyrody”, mapa, tablica
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Strefy klimatyczne
- Omówienie stref klimatycznych występujących na Ziemi;
- Charakterystyka fauny i flory w odniesieniu do stref krajobrazowych;
- Wyjaśnienie wpływu klimatu na występowanie poszczególnych gatunków zwierząt i roślin;
- Odniesienie poszerzonej wiedzy do pytań zawartych w testach klasyfikacyjnych.