KONSPEKT DLA KLAS I, II, III
OPRACOWAŁA: mgr Marta Walczak
Lekcja 3 – 24 października 2020
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane. Edukacja przyrodnicza.
Temat: Omówienie budowy rośliny na przykładzie pomidora oraz budowa ziemniaka, wprowadzenie terminu bulwa.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów podstawowymi pojęciami dotyczącymi budowy rośliny;
- Zapoznanie się z funkcjami, jakie pełnią elementy rośliny;
- Utrwalenie pojęć owoc i warzywo;
- Zapoznanie ze sposobem wzrostu roślin;
- Próby rozpoznania w jaki sposób rosną konkretne owoce i warzywa.
Cele szczegółowe: Uczeń potrafi:
- Opisać budowę roślin;
- Wyjaśnić jaką funkcję pełnią poszczególne elementy rośliny;
- Wyjaśnić różnicę między owocem i warzywem;
- Wymienić min. 3 owoce i 3 warzywa;
- Wyjaśnić w jaki sposób rośliny rosną;
- Rozpoznać gdzie wzrastają konkretne owoce i warzywa.
Metody:
- Słowne- pogadanka, praca z podręcznikiem;
- Oglądowa- praca z podręcznikiem i ćwiczeniami, obserwacja przyrody;
- Problemowa- zgadywanka, praca z ilustracjami, burza mózgów, praca z zeszytem, zadania do wykonania.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik, ćwiczenia, ilustracje, tablica szkolna, konkrety charakterystyczne dla omawianych zagadnień.