Konspekt

KONSPEKT DLA KLASY V i VI
OPRACOWAŁ: mgr Janusz Adam Dziewiątkowski

LEKCJA 11 – 12 LUTEGO 2022

NAZWA BLOKU PROGRAMOWEGO: Język polski

Temat 1, 2, 3: Odmienne i nieodmienne części mowy – ciąg dalszy. Zaimki. Przygotowanie do testu sprawdzającego wiedzę z języka polskiego.

Cele główne:

  • Wyposażenie uczniów w wiadomości o budowie i zasadach funkcjonowania języka jako najważniejszego składnika systemu kultury i sposobu porozumiewania się;
  • Kształtowanie świadomości językowej;
  • Wyrobienie sprawności w posługiwaniu się językiem jako narzędziem komunikacji oraz środkiem formułowania myśli i wyrażania uczuć w mowie i piśmie.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • Wie, co to są odmienne i nieodmienne części mowy;
  • Potrafi rozpoznać i nazwać odmienne i nieodmienne części mowy;
  • Poprawnie odmienia poszczególne części mowy i stosuje je w wypowiedziach;
  • Poprawnie stosuje rzeczowniki o nietypowej odmianie;
  • Zna różne rodzaje zaimków: rzeczowne, przymiotne, liczebne, przysłowne;
  • Umie poprawnie stopniować przymiotniki i przysłówki;
  • Wie, co to są spójniki przyimki, wykrzykniki i partykuły.
  • Potrafi rozpoznawać i nazywać nieodmienne części mowy w zdaniu.

Zadanie domowe: Proszę dokończyć zadania z poprzedniej lekcji i powtórzyć wiadomości o nieodmiennych częściach mowy. Zosia i Oliwia przygotowują wiadomości o zaimku. Co to za część mowy, jaką funkcję pełni, przykłady.

Leave a Reply