KONSPEKT DLA KLASY IV i V
OPRACOWAŁ: mgr Janusz Adam Dziewiątkowski
LEKCJA 4- 29 października
NAZWA BLOKU PROGRAMOWEGO: Język polski
Temat: Opis Soplicowa w „Panu Tadeuszu”. Funkcja epitetów w języku.
Cele główne:
- Rozwijanie rozumienia wartości języka ojczystego oraz jego funkcji w budowaniu tożsamości osobowej ucznia;
- Rozwijanie rozumienia twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe;
- Poznawanie podstawowych pojęć oraz terminów służących do opisywania języka i językowego komunikowania się ludzi.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Opisuje sytuację przedstawioną w utworze;
- Prowadzi rozmowę na zadany temat;
- Wie, co to są rzeczowniki i potrafi wskazać je w utworze;
- Potrafi wskazać epitety w tekście lirycznym, rozumie ich funkcję w utworze;
- Potrafi sam utworzyć przykłady epitetów;
- Odczytuje wiersz z odpowiednią intonacją i napięciem emocjonalnym.