KONSPEKT DLA KLASY VI i VII
OPRACOWAŁA: Małgorzata Chajewska
LEKCJA – 04.02.2023
NAZWA BLOKU PROGRAMOWEGO: Biologia
Klasa 6 – Temat: Płazy – kręgowce wodno-lądowe
Klasa 7 – Temat: Budowa i rola układu krwionośnego
Cele główne: uczeń,
- Poznaje środowiska, w których żyją płazy
- Poznaje budowę żaby, oraz sposób jej rozwoju
- Poznaje budowę i funkcje elementów układu krwionośnego
- Poznaje skład krwi i rolę poszczególnych komórek
Cele szczegółowe: Uczeń
- Określa płazy jako zwierzęta zmiennocieplne
- Przedstawia sposób rozmnażania i rozwój płazów
- Dokonuje obserwacji przedstawicieli płazów (zdjęcia, schematy)
- Opisuje przystosowania płazów do życia w wodzie i na lądzie
- Wymienia i omawia funkcje elementów wchodzących w skład układu krwionośnego
- Analizuje krążenie krwi w obiegu małym i dużym
- Opisuje rolę i skład krwi
Praca domowa z dnia 04.02.2023
Klasa 6 – wykonanie schematu przedstawiającego rozwój żaby
Klasa 7 – zeszyt ćwiczeń 1,2,3 strona 46