Konspekt

KONSPEKT DLA KLASY II-III
OPRACOWAŁA: mgr Bożena Ottenbreit
LEKCJA: 8-  13 stycznia 2024
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane
Temat: Analiza wiersza pt. ,,Jak tu ciemno” Danuty Wawiłow. Pisownia czasowników z ,,ę” i „ą „ typu: ,,
boję się, boją się,, .

Cele ogólne:

  • Kształcenie rozumienia tekstu literackiego;
  • Kształcenie sprawności językowo-komunikacyjnych.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • zna zasady pisowni czasowników z „ę” i „ą”;
  • czyta ze zrozumieniem;
  • sprawnie wyszukuje zawarte informacje w wierszu;
  • potrafi wyjaśnić powiedzenie „strach ma wielkie oczy”;
  • wie na jakie pytanie odpowiada czasownik i potrafi odmienić go przez osoby typu:,, ja idę, ty idziesz…”;
  •  rozumie sytuacje, w których strach jest potrzebny, aby uniknąć niebezpieczeństwa, a kiedy należy wykazać się odwagą.;

KONSPEKT DLA KLASY II-III
OPRACOWAŁA: mgr Bożena Ottenbreit
LEKCJA: 9- 13 stycznia 2024 
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane
Temat: Praca plastyczna pt. „Przyjazne straszydło”.
Cele ogólne:

  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień twórczych w toku działań plastycznych;
  • kształcenie umiejętności używania dostępnych materiałów do tworzenia pracy plastycznej;
  • podejmowanie działań w kierunku rozwijania wyobraźni i inwencji twórczej dziecka.
    Cele szczegółowe, uczeń:
  • potrafi wymienić charakterystyczne cechy dla zjawiska strachu;
  • potrafi wybrać odpowiednie materiały oraz barwy ukazujące strach i zastosować je w pracy plastycznej;
  • dokłada starań, aby wykonać swoją pracę estetycznie i schludnie;
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas działań plastycznych.