KONSPEKT DLA KLASY II-III
OPRACOWAŁA: mgr Bożena Ottenbreit
LEKCJA: 21 – 27 STYCZNIA 2024
NAZWA BLOKU PROGRAMOWEGO: Nauczanie zintegrowane
Temat 1, 2: Analiza wiersza pt. ,, Warto być …” Wojciecha Widłaka. Czasowniki i rzeczowniki- utrwalenie wiadomości.
Cele ogólne:
- Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
- Nazywanie części mowy, utrwalenie poznanej wiedzy
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie czytany tekst
- sprawnie wyszukuje zawarte informacje w tekście
- wyszukuje czasowniki i rzeczowniki w tekście
- dopasowuje pytanie do odpowiednich części mowy
- rozumie pytanie i sprawnie odpowiada na nie
- uzupełnia zdania czasownikami we właściwej formie
- układa do zdań pytania zaczynające się od słów: ,,kto? co? ”
- aktywnie uczestniczy w zajęciach
Zadanie domowe: Ułóż dwa zdania z użyciem tych czasowników (myć się, położyć się) i zapisz je w zeszycie. Pamiętaj o właściwej formie czasownika w zdaniu. Następnie do ułożonych zdań, zadaj poprawne pytanie przy użyciu odpowiedniego zaimka pytającego oraz zapisz je w zeszycie