KONSPEKT DLA KLASY: IV
OPRACOWAŁA: mgr Joanna Dębicka
Lekcja 10 – 03 lutego
Nazwa bloku programowego: Home sweet home
Temat: Home sweet home
Cele główne:
- nazywanie pomieszczeń oraz mebli w języku angielskim;
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
Cele szczegółowe:
- zna nazwy mebli w języku angielskim;
- potrafi wymienić w języku angielskim pomieszczenia znajdujące się w domu;
- zapisuje nazwy mebli oraz pomieszczeń znajdujących się w domu;
- słucha uważnie czytanego tekstu oraz odpowiada na pytania;
- potrafi współtworzyć projekt z grupą osób.
Metody:
- metody czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda zadań;
- metody słowne: rozmowy, opowiadania, zagadki, objaśnienia, instrukcje.
Środki dydaktyczne:
Książka „Junior explorer 4”, gazetki reklamowe, klej, nożyczki, kartki.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: The upside down house
- Powitanie uczniów.
- Powtórzenie słownictwa z poprzednich zajęć.
- Wspólne czytanie tekstu na temat odwróconego domu – zapoznanie dzieci z nowym słownictwem.
- Próba odczytania tekstu zapisanego odwrotnie.
- Rozwiązywanie krzyżówki o tematyce pomieszczeń w domu.
- Zapisywanie nowo poznanych słówek w porządku alfabetycznym.
- Wspólne wykonanie projektu „dom” – uczniowie wycinają elementy wystroju domu z gazet reklamowych oraz tworzą własne projekty pomieszczeń.
- Powtórzenie poznanego słownictwa z danej lekcji.