KONSPEKT DLA KLASY IV
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 5 – 27 października
Nazwa bloku programowego: Przyroda
Temat: Pogoda.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z terminem- pogoda oraz jego składnikami ;
- Charakterystyka metod obserwacji przyrody.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Charakteryzuje pogodę oraz wyjaśnia sześć składników, które tworzą pogodę;
- Opisuje proces powstawania wiatru;
- Określa składniki pogody w odniesieniu do pory roku;
- Potrafi opisać proces powstawania tęczy;
- Wyjaśnia, w jaki sposób można prowadzić obserwację pogody.
Metody:
- Praca z podręcznikiem;
- Pogadanka ;
- Wykład.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik i ćwiczenia do klasy IV „Tajemnice przyrody”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Pogoda.
- Omówienie pogody i jej składników;
- Omówienie procesu powstawania wiatru;
- Wyjaśnienie pojęcia- ciśnienie atmosferyczne;
- Opisanie powstawania opadów atmosferycznych;
- Wyjaśnienie metod stosowanych przy obserwacji przyrody.