Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY V

OPRACOWANIE: mgr Kornelia Linnsen

Lekcja  9 – 26 stycznia

Nazwa bloku programowego: Język angielski

Temat: My favourite TV programme, Present Simple and Present Continuous

Cele główne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat programów telewizyjnych;
  • Zapoznanie ze słownictwem związanym z telewizją i programami telewizyjnymi;
  • Poznanie głównych różnic pomiędzy czasem teraźniejszym prostym a czasem teraźniejszym kontynuującym;
  • Znajomość określników czasu charakterystycznych do danego czasu teraźniejszego.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Zna słownictwo związane z telewizją i programami telewizyjnym;
  • Potrafi rozmawiać – t.j. zadawać pytania i opowiadać na temat ulubionych programów;
  • Potrafi odróżniać dwa czasy teraźniejsze oraz zna ich charakterystyczne określniki czasu;
  • Zna zasady używania czasów teraźniejszych do opisywania czynności wykonywanych ogólnie oraz w chwili mówienia.

Metody:

  • Podające;
  • Eksponujące.

Środki dydaktyczne:

Materiały: kserokopie z podręcznika ‘Friends’, CD

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: My favourite TV programme

  1. Przywitanie nauczyciela z uczniami;
  2. Nauczyciel wprowadza uczniów w temat lekcji, rozdaje karty pracy;
  3. Uczniowie słuchają i czytają dialog związany z tematem;
  4. Wykonanie zadań, które ma na celu utrwalenie wiadomości;
  5. Dyskusja w celu utrwalenia tematu i słownictwa;
  6. Pożegnanie nauczyciela z uczniami.

II jednostka lekcyjna: 

Temat: Present Simple and Present Continuous

  1. Przywitanie nauczyciela z uczniami;
  2. Wprowadzenie w temat lekcji, powtarzanie dotychczasowych wiadomości na temat czasów teraźniejszych oraz rozdanie kart prac;
  3. Uczniowie wykonują zadania gramatyczne;
  4. Podsumowanie wiadomości, w celu utrwalenia zdobytej na lekcji wiedzy;
  5. Pożegnanie nauczyciela z uczniami.

 

 

Leave a Reply