Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY VI

OPRACOWAŁ: mgr Janusz Adam Dziewiątkowski

Lekcja 12 – 23 marca

Nazwa bloku programowego:  Język polski. Kształcenie językowe i literackie

Temat: Omówienie i poprawa egzaminu klasyfikacyjnego, analiza tekstu

Cele główne:

  • Rozwijanie rozumienia wartości języka ojczystego oraz jego funkcji w budowaniu tożsamości osobowej ucznia;
  • Rozwijanie rozumienia twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe;
  • Kształcenie umiejętności czytania i rozumienia tekstów kultury przy wykorzystaniu zdobytej wiedzy o literaturze, teatrze, filmie, mediach;
  • Zachęcanie do czytania i świadomego odbioru innych tekstów kultury.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi czytać tekst literacki ze zrozumieniem;
  • Rozumie polecenia i zadania, które ma wykonać;
  • Wie, co oznacza rozbiór gramatyczny zdania;
  • Zna podstawowe terminy z zakresu wiedzy o literaturze;
  • Poprawnie rozwiązuje polecenia z zakresu wiedzy o języku;
  • Potrafi odróżnić stwierdzenia prawdziwe od fałszywych;

Metody:

  • Wyjaśnienie;
  • Ćwiczenia praktyczne;

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy VI „Słowa na start”, arkusze egzaminacyjne, piosenka „Dykcja” w wyk. A. Barcisia

Przebieg:

I jednostka lekcyjna:  

Temat: Poprawiamy egzamin klasyfikacyjny i utrwalamy wiedzę o języku polskim

  1. Powitanie;
  2. Omówienie wyników i poprawa egzaminu klasyfikacyjnego;
  3. Wykonanie zadania pisemnego na podstawie testu.

II jednostka lekcyjna:  

Temat: Czytamy ze zrozumieniem

  1. Omówienie regulaminu konkursu recytatorskiego;
  2. Zaprezentowanie piosenki „Dykcja” oraz omówienie zasad pięknej recytacji;
  3. Przeczytanie głośne tekstu „Poznajemy Wawel” s. 234;
  4. Rozwiązywanie zadań do tekstu;
  5. Sprawdzenie wykonanych poleceń;
  6. Zadanie domowe.

 

Leave a Reply