Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY VI

OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen

Lekcja  14 – 27 kwietnia

Nazwa bloku programowego: Przyroda/Geografia

Temat: Działania sprzyjające ochronie środowiska, Kraje graniczące z Polską

Cele główne:

  • Umiejętność scharakteryzowania działań, które wpływają pozytywnie na środowisko;
  • Poszerzenie wiedzy na temat państw graniczących z Polską.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi wyjaśnić, na czym polega ochrona środowiska na poziomie czynności wykonywanych przez jednostkę, jaką jest człowiek;
  • Umie wykorzystać znajomość procesów fizycznych w odniesieniu do działań sprzyjających ochronie środowiska;
  • Zna kraje sąsiadujące z Polska, potrafi wskazać je na mapie przy określeniu kierunków geograficznych oraz potrafi opisać cechy charakterystyczne tych krajów.

Metody:

  • Wykład;
  • Wyjaśnianie;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy VI „Tajemnice przyrody”, mapa, tablica

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Działania sprzyjające ochronie środowiska, Kraje graniczące z Polską

  1. Omówienie działalności człowieka w celu ochrony środowiska oraz wpływ działań człowieka  na degradację środowiska;
  2. Charakterystyka krajów sąsiadujących z Polska, wskazanie ich na mapie świata z uwzględnieniem kierunków geograficznych oraz krótka charakterystyka tych państw;
  3. Odniesienie poszerzonej wiedzy do pytań zawartych w przykładowych testach klasyfikacyjnych.

Leave a Reply