KONSPEKT DLA KLASY VI
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 14 – 27 kwietnia
Nazwa bloku programowego: Przyroda/Geografia
Temat: Działania sprzyjające ochronie środowiska, Kraje graniczące z Polską
Cele główne:
- Umiejętność scharakteryzowania działań, które wpływają pozytywnie na środowisko;
- Poszerzenie wiedzy na temat państw graniczących z Polską.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi wyjaśnić, na czym polega ochrona środowiska na poziomie czynności wykonywanych przez jednostkę, jaką jest człowiek;
- Umie wykorzystać znajomość procesów fizycznych w odniesieniu do działań sprzyjających ochronie środowiska;
- Zna kraje sąsiadujące z Polska, potrafi wskazać je na mapie przy określeniu kierunków geograficznych oraz potrafi opisać cechy charakterystyczne tych krajów.
Metody:
- Wykład;
- Wyjaśnianie;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy VI „Tajemnice przyrody”, mapa, tablica
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Działania sprzyjające ochronie środowiska, Kraje graniczące z Polską
- Omówienie działalności człowieka w celu ochrony środowiska oraz wpływ działań człowieka na degradację środowiska;
- Charakterystyka krajów sąsiadujących z Polska, wskazanie ich na mapie świata z uwzględnieniem kierunków geograficznych oraz krótka charakterystyka tych państw;
- Odniesienie poszerzonej wiedzy do pytań zawartych w przykładowych testach klasyfikacyjnych.