KONSPEKT DLA KLASY 1
OPRACOWAŁA: Katarzyna Jefmańska
Lekcja 4 – 28 październik
Nazwa bloku programowego: Edukacja wczesnoszkolna
Temat: Moja rodzina
Cele główne:
- poznanie charakterystycznych drzew, roślin i zwierząt żyjących w parku, rozpoznawanie ich na zdjęciach;
- utrwalenie nazw drzew, roślin i zwierząt;
- nabywanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
- omówienie ról w rodzinie;
- pisanie liter „m”, „M”, „t” , „T”;
- pisanie po śladzie połączeń literowych „mo”, „om”, „me”, „em”, „memo”, „mimi”, „ani”, „ta”, „to”, „te”,”, „ot”, „tata”, „mama”
Cele szczegółowe: uczeń:
- rozpoznaje i właściwie nazywa drzewa, rośliny i zwierzęta żyjące w parku;
- zna budowę drzewa;
- słucha uważnie tekstów czytanych przez nauczyciela;
- odpowiada na pytania dotyczące treści wysłuchanego utworu literackiego;
- dziecko wie jakie ma obowiązki w domu;
- zna rolę i zadania matki w domu;
- poznaje drukowane i pisane litery „m’, „M”, „t”, „T”;
- ćwiczy analizę i syntezę słuchową wyrazów zwierających głoski m,t;
Metody:
- słowna – polecenia, objaśnienia;
- oglądowe – pokaz;
- aktywizująca: elementy Metody Dobrego Startu ;
- czynne: stawianie zadań do wykonania
Środki dydaktyczne:
Zeszyt ćw.1 str. 36 – 42, Zagadki dla dzieci, MP3, plakaty przedstawiające: park, drzewa, liście, zwierzęta; plansze dydaktyczne „Zawody”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat : Park jesienią
- Poznanie budowy drzewa.
- Rozpoznawanie drzew oraz dopasowywanie liści.
- Kraina literek: poznajemy zapis litery „m”, „M”.
- Słuchanie rymowanki, podkreślenie litery „m” w tekście.
- Szukanie na obrazkach nazw, w których występuje sylaba „ma”.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Pod jednym dachem
- Słuchanie wiersza pt. „Szczęśliwy dom” Tomasza Plebańskiego.
- Odpowiadanie na pytania odnoszące się do tekstu.
- Wyjaśnienie znaczenia wyrazu „dom”
- Pisanie po śladzie litery m i M, łączenie litery z samogłoskami: a, o, e, i.
- Zagadki słowne i rebusy.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Moi rodzice
- Kraina literek: poznajemy zapis litery „t”, „T”.
- Odszukiwanie na ilustracji elementów zawierających głoskę „t”.
- Dzielenie na sylaby wyrazów zawierających głoskę „t”.
- Pisanie po śladzie litery „t”, „T”, łączenie litery z samogłoskami: a, e, i , o.
- Pisanie pośladzie sylab: at, ot, it, et
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Co robią moi rodzice
- Słuchanie tekstu Praca i zabawa;
- Odpowiadanie na pytania odnoszące się do utworu;
- Rozmowa na temat wykonywania pracy w danym zawodzie;
- Zabawa ruchowa „Zgadnij kim jestem?”