KONSPEKT DLA KLASY II
OPRACOWAŁA: mgr Joanna Dębicka
Lekcja 5 – 11 listopada
Nazwa bloku programowego: Edukacja wczesnoszkolna
Temat: Mowa zwierząt
Cele główne:
- zapoznanie z definicją dźwięku;
- znajomość zasad zachowania się podczas kontaktów ze zwierzętami;
Cele szczegółowe- uczeń:
- wie jak powstaje dźwięk;
- zna wyrazy nazywające dźwięki;
- wie jak zachować się w kontaktach ze zwierzętami;
- potrafi wymienić miesiące jesienne;
- liczy głoski, sylaby oraz litery w wyrazach.
Metody:
- czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda zadań; metoda ćwiczeń;
- słowne: rozmowy, zagadki, objaśnienia, instrukcje, metody żywego słowa;
- oglądowe: obserwacja zjawiska.
Środki dydaktyczne:
- „Nasze ćwiczenia klasa2” cz.1, zeszyty w 3 linie, kubki po jogurcie, sznurek, nożyczki, kartka A4, kredki.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: STRASZLIWE DECYBELE
- Sprawdzenie pracy domowej;
- Wklejanie wyrazów opisujących dźwięki, jakie wydają różne przedmioty i zwierzęta;
- Wykonanie doświadczenia dotyczącego dźwięku „kubeczkowy telefon”;
- Wspólne wysuwanie wniosków odnośnie tego, czym jest dźwięk.
II jednostka lekcyjna:
Temat: JAK POROZUMIEWAJĄ SIĘ ZWIERZĘTA ?
- Rozszyfrowywanie zakodowanych wyrazów;
- Zapisywanie wyrazów w kolejności alfabetycznej;
- Łączenie nazw zwierząt z nazwą dźwięku, jakie ono wydaje;
- Zapisywanie krótkich zdań dotyczących zachowań zwierząt;
- Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej – zdania dotyczące zasad postępowania w kontaktach z psem.
III jednostka lekcyjna:
Temat: JESIENNE MIESIĄCE
- Uzupełnianie kalendarza – kolorowanie nazw jesiennych miesięcy na kolor czerwony;
- Czytanie przysłów dotyczących miesiąca wrzesień oraz wykonanie ilustracji do wybranego przysłowia;
- Uzupełnianie tabelki – liczenie w wyrazach głosek, liter oraz sylab.