KONSPEKT DLA KLASY 1
OPRACOWAŁA: Agnieszka Płucienniczek
Lekcja 6 – 25 listopada
Nazwa bloku programowego: Edukacja wczesnoszkolna
Temat: Słotna jesień
Cele główne:
- poznanie pisanych liter b, B, c, C;
- nabywanie umiejętności głośnego czytania;
- ćwiczenie spostrzegawczości ;
- ćwiczenie koordynacji oko – ręka;
- poznanie nowego znaku interpunkcyjnego;
- poznanie zasad zdrowego odżywiania się.
Cele szczegółowe: uczeń:
- słucha z uwagą czytanych przez nauczyciela tekstów;
- próbuje określić nastrój danego utworu literackiego;
- wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją;
- ćwiczy pamięć;
- wie jak powinien ubrać się na jesienny spacer;
- wie , że należy zdrowo się odżywiać;
- odczytuje sylaby i wyrazy z poznanych liter;
- poznaje drukowane i pisane litery b, B, c, C;
- czyta poprawnie;
- łączy wyrazy z rysunkiem;
- pisze zdania po śladzie;
- odpowiada na pytania pełnym zdaniem;
- poznaje znak zapytania;
- rozwija wyobraźnię.
Metody:
- podające;
- praktyczna;
- aktywizujące: Metoda Dobrego Startu, metoda czytania sylabami, burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Ćw. część 2, Piramida żywieniowa – plakat, Mp3 piosenka o literce oraz Alfabet warzywno – owocowy, karty pracy Metoda Dobrego Startu – litera b, B oraz c, C , Elementarz – metoda czytania sylabami
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat : Jesień w kroplach deszczu
- „Parasole” słuchanie wiersza, rozmowa na temat jesiennej słoty, nauka wiersza na pamięć.
- Poznanie drukowanej i pisanej litery b, B, nauka pisania poznanych liter w linii.
- Wyszukiwanie w tekście liter b, B, zaznaczanie na niebiesko.
- Dobieranie wyrazów do ilustracji.
- Próba czytania tekstu z nauczycielem , następnie samodzielnie
II jednostka lekcyjna:
Temat: Ubieram się stosownie do pogody
- Czym się różni? – wyszukiwanie różnic pomiędzy dwoma obrazkami.
- Ubieram się stosownie do pogody – rozmowa kierowana.
- Ubrania – odczytywanie nazw.
- Który but bez pary – doskonalenie spostrzegawczości.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Jemy zdrowo i kolorowo.
- Piramida żywieniowa – poznanie zasad prawidłowego odżywiania się.
- Rozsypanka literowa – tworzenie nazw pokarmów, zapisywanie ułożonych wyrazów.
- Poznanie drukowanej i pisanej literyc,C nauka pisania poznanych liter w linii.
- Wyszukiwanie w tekście liter c, C zaznaczanie na niebiesko.
- Znak zapytania – poznanie nowego znaku interpunkcyjnego.
- ALFABET warzywno – owocowy , poznanie piosenki.