KONSPEKT DLA KLASY V
OPRACOWAŁA: mgr Iwona Łapsa Sumara
Lekcja 9 -20 stycznia
Nazwa bloku programowego: Język polski
Temat: Osobowa a nieosobowa forma czasownika
Cele główne:
- uczeń zna formę osobową i nieosobową czasownika.
Cele szczegółowe: uczeń:
- potrafi wskazać czasownik w zdaniu;
- odróżnić bezokolicznik od formy osobowej czasownika;
- utworzyć bezokoliczniki od form osobowych;
- wie kiedy piszemy w zakończeniach bezokolicznika „-źć”;
- wie kiedy piszemy w zakończeniach bezokolicznika „-ść”.
Metody:
- podające: pogadanka;
- praktycznych działań.
Środki dydaktyczne:
karty pracy
Przebieg
I jednostka lekcyjna
- Powtórzenie materiału z poprzednich zajęć –co wiemy już o czasowniku i jego formach.
- Wykonywanie ćwiczeń z kart pracy.
- Pisownia bezokoliczników zakończonych na „-ść” i „źć”
- Praca domowa.
II jednostka lekcyjna
Temat: Powtórzenie wiadomości o przysłówku.
Cele główne
- utrwalenie wiadomości o przysłówku.
Cele szczegółowe: uczeń:
- potrafi wskazać w tekście przysłówki;
- potrafi przekształcić przymiotnik w przysłówek i odwrotnie ;
- potrafi stopniować przysłówki;
- wie co to są antonimy i synonimy;
- potrafi utworzyć do podanych przysłówków synonimy i antonimy .
Metody:
- podające: pogadanka;
- praktycznych działań.
Środki dydaktyczne:
karty pracy
Przebieg:
II jednostka lekcyjna
- Powtórzenie materiału z poprzednich zajęć o przysłówku.
- Przypomnienie pojęcia synonim i antonim.
- Wykonywanie ćwiczeń z kart pracy.
- Praca domowa.