KONSPEKT DLA KLASY VII
OPRACOWAŁA: mgr Iwona Łapsa Sumara
Lekcja 12-03 marca
Nazwa bloku programowego: Ortografia i interpunkcja.
Cele główne:
- utrwalenie wiadomości o pisowni wyrazów zakończonych na –ii, -i, -ji.
Cele szczegółowe: uczeń:
- wie , kiedy piszemy w zakończeniach wyrazów –ii, -i, -ji ;
- potrafi zastosować poznane zasady podczas wykonywania ćwiczeń praktycznych ;
- wie, z jakimi częściami mowy piszemy „nie” razem ;
- wie, z jakimi częściami mowy piszemy „nie” osobno.
Metody:
- podające: pogadanka;
- praktycznych działań;
- aktywizujące: burza mózgów
Środki dydaktyczne:
Podręcznik i ćwiczenia „Słowa na start” klasa VII, karty pracy przygotowane przez nauczyciela.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna :
Temat: Kiedy pisać i, a kiedy j?
- Powitanie uczniów.
- Pogadanka na temat : Kiedy piszemy i, a kiedy j . Rozdanie uczniom materiałów do wklejenia do zeszytu.
- Wykonywanie zadań z kart pracy oraz zeszytu ćwiczeń.
- Podsumowanie.
- Pożegnanie uczniów.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Pisownia nie z różnymi częściami mowy.
- Powitanie uczniów.
- Przypomnienie wiadomości o pisowni nie z różnymi częściami mowy. Rozdanie uczniom materiałów do wklejenia do zeszytu.
- Wykonywanie zadań z kart pracy oraz zeszytu ćwiczeń.
- Pożegnanie uczniów.