KONSPEKT DLA KLASY V
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 12 – 3 marca
Nazwa bloku programowego: Przyroda
Temat: Parki Narodowe na wyżynach
Cele główne:
- uczeń charakteryzuje Parki Narodowe leżące w pasie wyżyn.
Cele szczegółowe: uczeń:
- wskazuje położenie Wyżyny Krakowsko- Częstochowskiej,
- wskazuje położenie Ojcowskiego Parku Narodowego i Roztoczańskiego Parku Narodowego,
- charakteryzuje wpływ turystyki na przyrodę w parkach narodowych.
Metody:
- podające: pogadanka;
- praktycznych działań;
- aktywizująca: burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik i ćwiczenia do klasy V „Tajemnice przyrody”, tablica
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Parki narodowe na wyżynach
- Wskazanie na mapie terenu Wyżyny Krakowsko- Częstochowskiej.
- Rozmowa na temat Ojcowskiego i Roztoczańskiego Parku Narodowego.
- Rozmowa na temat wpływu turystyki na przyrodę parków narodowych.