KONSPEKT DLA KLASY 2
OPRACOWAŁA: mgr Joanna Dębicka
Lekcja 15 – 21 kwietnia
Nazwa bloku programowego:PROJEKT „ZDROWIE”
Cele główne:
- poznanie nazw lekarzy różnych specjalności;
- czytanie tekstu ze zrozumieniem oraz odpowiadanie na pytania do tekstu;
- zaznajomienie z pisownią wyrazów z wymianą rz–r;
- nauka piosenek oraz wierszy z okazji Dnia Mamy i Taty;
- tworzenie upominków dla mamy oraz taty.
Cele szczegółowe: uczeń:
- słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
- wyszukuje w tekście potrzebne informacje;
- czyta wiersz, uwzględniając interpunkcję i intonację;
- uczestniczy w rozmowach, odpowiada na pytania, prezentuje własne zdanie i formułuje wnioski;
- poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych;
- pisze czytelnie i estetycznie, dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną;
- przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych;
- współpracuje z innymi w różnych sytuacjach;
- wie, jak ważna jest praca w życiu człowieka;
- zna nazwy niektórych specjalności lekarskich;
- wie, czym zajmuje się aptekarz;
- rozwiązuje krzyżówki, rozumie sens kodowania i dekodowania informacji;
- czyta tekst o zdrowiu;
- potrafi wymienić wyrazy w kolejności alfabetycznej;
- zna zasadę pisowni nie z czasownikami;
- śpiewa piosenki oraz recytuje wiersze z okazji Dnia Mamy i Taty.
Metody:
- czynne: metoda kierowania aktywnością, metoda zadań, metoda ćwiczeń;
- słowne: rozmowy,opowiadania, zagadki, objaśnienia, instrukcje, uczenie wierszy, piosenek;
- oglądowe: przykład osobisty nauczyciela; udostępnianie sztuki: utwory literackie, utwory muzyczne, dzieła sztuki teatralnej.
Środki dydaktyczne:
„Nasze ćwiczenia klasa2” cz.3, Podręcznik część 3„Nasza Szkoła klasa 2”,zeszyty w 3 linie, głośniczek, telefon.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: W szpitalu
- Opowiadanie R. Jędrzejewskiej -Wróbel „W szpitalu” – rozmowa kierowana pytaniami, powody „szpitalnego zdziwienia” – wyszukiwanie fragmentów tekstu. Zabawa w skojarzenia ze słowem choroba.
- Wiersz M. Brykczyńskiego „Jak się masz… w szpitalu? O prawach małego pacjenta”. Nazywanie lekarzy różnych specjalności. Odkodowanie hasła (nazwy chorób), wyjaśnienie pojęcia stetoskop.
- Układanie zdań z wybranymi związkami wyrazów (przymiotnikami i rzeczownikami). Nazwy wykonawców zawodów, pisownia wyrazów z wymianą rz–r. Rodzina wyrazu choroba – ćwiczenia w pisaniu.
- Omawianie zasad zachowania się podczas wizyty w szpitalu. Pogadanka na temat zakazu samodzielnego zażywania lekarstw.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Jak dbać o zdrowie?
- „Jak dbać o zdrowie?” –czytanie ze zrozumieniem, wyodrębnianie myśli przewodniej. Rozmowa na temat tego, dlaczego zdrowie jest ważne dla człowieka? – burza mózgów.
- Omówienie ilustracji z podręcznika. Udzielanie odpowiedzi na pytanie Jak należy postępować, żeby nie zachorować?
- Pisownia nie z czasownikami. Samodzielne układanie zdań i ich zapisywanie. Rozwiązywanie krzyżówki. Nazwy przedmiotów służących do dbania o higienę – układanie w kolejności alfabetycznej.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Próba przedstawienia z okazji Dnia Mamy i Taty
- Nauka piosenek z okazji Dnia Mamy i Taty.
- Recytowanie wierszy przez dzieci.
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Wykonanie prezentów z okazji Dnia Mamy i Taty
- Dzieci wykonują upominki dla rodziców.