Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY VIII

OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen

Lekcja  4 – 24 listopada

Nazwa bloku programowego: Biologia

Temat: Ewolucja

Cele główne:

  • Umiejętność scharakteryzowania pojęcia- ewolucja oraz zapoznanie się z jej dowodami.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi wyjaśnić znaczenie słowa- “ewolucja”;
  • Umie scharakteryzować skamieniałości jako dowód na istnienie działalności organizmów oraz potrafi opisać proces powstawania skamieniałości;
  • Potrafi wyjaśnić pojęcie- „ogniwo pośrednie” w odniesieniu do teorii ewolucji;
  • Zna poszczególne gatunki organizmów będące żywymi skamieniałościami;
  • Potrafi opisać struktury homologiczne i analogiczne gatunków.

Metody:

  • Wykład;
  • Pogadanka;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy VIII „Puls życia”

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Ewolucja i jej dowody

  1. Omówienie ewolucji oraz dowodów świadczących o jej przebiegu;
  2. Charakterystyka szczątków i śladów działalności organizmów;
  3. Omówienie powstawania skamieniałości;
  4. Poznanie szczątków form pośrednich jako potwierdzenie teorii ewolucji;
  5. Wskazanie gatunków organizmów będących reliktami, czyli żywymi skamieniałościami.

 

 

Leave a Reply