KONSPEKT DLA KLASY VI
OPRACOWAŁA: mgr Kornelia Linnsen
Lekcja 10 – 26 stycznia
Nazwa bloku programowego: Język angielski
Temat: Present Simple and Present Continuous.
Cele główne:
- Uczeń poznaje główne różnice pomiędzy czasem teraźniejszym prostym a czasem teraźniejszym kontynuującym.
- Uczeń poznaje określniki czasu charakterystyczne do danego czasu teraźniejszego i wie jak je używać poprawnie.
Cele szczegółowe:
- Uczeń potrafi odróżniać dwa czasy teraźniejsze oraz zna ich charakterystyczne określniki czasu;
- Uczeń potrafi używać czasy teraźniejsze do opisywania czynności wykonywanych ogólnie oraz w chwili mówienia.
Metody:
- Podające;
- Eksponujące.
Środki dydaktyczne:
Materiały: kserokopie ćwiczeń przygotowane przez nauczyciela.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Present Simple and Present Continuous.
- Przywitanie nauczyciela z klasą,
- Nauczyciel wprowadza uczniów w temat lekcji, powtarza dotychczasowe wiadomości na temat czasów teraźniejszych oraz rozdaje karty pracy.
- Uczniowie wykonują zadania gramatyczne.
- Nauczyciel z uczniami podsumowuje wiadomości, w celu utrwalenia zdobytej na lekcji wiedzy.
- Pożegnanie nauczyciela z klasą.