KONSPEKT DLA KLASY III
OPRACOWAŁA: mgr Małgorzata Pamuła
Lekcja 10 – 26 stycznia
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane
Temat: Podsumowanie dotychczasowych treści – sprawdzian, Zaułek słówek – zdanie pojedyncze i zdanie złożone, Jak zwierzęta spędzają zimę? Szkielet człowieka
Cele główne: Zapoznanie:
- Z tworzeniem zdań pojedynczych i złożonych;
- Ze szkieletem człowieka;
- Ze sposobami zimowania zwierząt;
- Z gatunkami ptaków pozostającymi na zimę w Polsce;
- Z gatunkami ptaków, które odlatują na zimę do ciepłych krajów.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Układa zdania proste i zdania złożone zgodnie z poznanymi zasadami;
- Nazywa podstawowe części szkieletu człowieka;
- Wie, ile kości ma szkielet człowieka;
- Nazywa sposoby zimowania zwierząt;
- Nazywa gatunki ptaków odlatujących na zimę do ciepłych krajów;
- Nazywa gatunki ptaków pozostających w Polsce na zimę;
- Zna sposoby pomagania zwierzętom zimą.
Metody:
- Opowiadanie;
- Wykład;
- Pogadanka;
- Zagadki rysunkowe;
- Mapa mentalna;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy III „Nasza Szkoła” cz. 2, Ćwiczenia do klasy III „Nasze Ćwiczenia”cz.2,wklejka do zeszytu, karty trójdzielne pt. „Zimujące zwierzęta”, karty trójdzielne pt. „ ptaki odlatujące na zimę”, karty trójdzielne pt. „ptaki pozostające w Polsce na zimę”, karty ze zdaniami pojedynczymi i złożonymi, karty trójdzielne pt. „budowa szkieletu”
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Podsumowanie dotychczasowych treści – sprawdzian
- Zapoznanie uczniów z treścią zadań na sprawdzianie;
- Pisanie sprawdzianu.
II jednostka lekcyjna:
Temat: Zaułek słówek – zdania pojedyncze i zdania złożone
- Omówienie zasad tworzenia zdań pojedynczych i złożonych;
- Ćwiczenia praktyczne;
- Omówienie zadania domowego dotyczącego tematu.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Jak zwierzęta spędzają zimę?
- Praca z kartami trójdzielnymi dotyczącymi zimowania zwierząt oraz gatunków ptaków pozostających w Polsce na zimę i wylatującymi do ciepłych krajów;
- Wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń;
- Omówienie zadania domowego dotyczącego tematu.
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Szkielet człowieka?
- Przedstawienie budowy szkieletu człowieka;
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące tematu;
- Omówienie zadania domowego dotyczącego tematu;
- Rozdanie wklejek do zeszytu.