Konspekt

KONSPEKT DLA KLASY III

OPRACOWAŁA: mgr Małgorzata Pamuła

Lekcja 14 – 23 marca

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane

Temat: Sprawdzian, Znaki interpunkcyjne, Wynalazki zmieniają świat

Cele główne: Utrwalenie:

  • Zasad ortograficznych „ch”, „h”, „ó” wymienne i niewymienne, „rz”, „ż”;
  • Nazw miesięcy i podziału roku;
  • Symboli narodowych Polski;
  • Słownictwa związanego z muzyką;
  • Znaków interpunkcyjnych;
  • Zapoznanie z postaciami polskich odkrywców i wynalazców.

Cele szczegółowe:Uczeń:

  • Zna zasady ortograficzne i stara się je stosować w praktyce;
  • Potrafi dokonać podziału roku ze względu na: miesiące, kwartały, półrocza;
  • Wie, kim jest kompozytor i dyrygent;
  • Wie, czym jest chór, opera i orkiestra;
  • Zna podstawowe symbole narodowe Polski;
  • Zna i stara się stosować podstawowe znaki interpunkcyjne: kropka, przecinek, dwukropek przy wymienianiu, cudzysłów, znak zapytania, wykrzyknik;
  • Zna osiągnięcia Marii Skłodowskiej Curie, Stefana Drzewieckiego, Józefa Hofmanna, Kazimierza Funka, Hilarego Koprowskiego, Aleksandra Wolszczana;
  • Wie, kim jest Alfred Nobel;
  • Wie, czym jest nagroda nobla;
  • Wie, kim jest noblista.

Metody:

  • Opowiadanie;
  • Wykład;
  • Pogadanka;
  • Zagadki rysunkowe;
  • Mapa mentalna;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy III „Nasza Szkoła” cz. 3a, Ćwiczenia do klasy III „Nasze Ćwiczenia”cz.3,test, karty z polskimi wynalazcami, zdjęcie nagrody nobla, zdjęcie Alfreda Nobla, wklejka do zeszytu

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Sprawdzian

  1. Omówienie poleceń znajdujących się na teście;
  2. Omówienie poszczególnych zadań i wyjaśnienie sposobu ich rozwiązania;
  3. Napisanie testu.

II jednostka lekcyjna: 

Temat: Znaki interpunkcyjne

  1. Zapoznanie uczniów ze znakami interpunkcyjnymi stosowanymi w języku polskim;
  2. Utrwalenie zasad dotyczących stawiania znaków interpunkcyjnych;
  3. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń;
  4. Omówienie zadania domowego.

III jednostka lekcyjna: 

Temat: Wynalazki zmieniają świat

  1. Przeczytanie czytanki Izabeli Klebańskiej pt. „Mania i skarby szklanej gabloty”;
  2. Rozmowa o polskich wynalazcach, przedstawienie uczniom słynnych wynalazców;
  3. Przedstawienie uczniom postaci Alfreda Nobla;
  4. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń;
  5. Omówienie zadania domowego;
  6. Rozdanie uczniom wklejek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply