Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY II

OPRACOWAŁA: lic Barbara Madejewska

Lekcja  14 – 23 marca

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane

Temat: „A ja rosnę i rosnę! ”, „Dbam o wzrok”, „Dbam o zęby”

Cele główne:

  • Umiejętność swobodnego wypowiadania się na konkretny temat oraz czytania na forum klasy ;
  • Wzbogacanie słownictwa;
  • Zapoznanie z terminem: “wyrazy bliskoznaczne”;
  • Poznanie zasad dbania o wzrok;
  • Zapoznanie z pracą stomatologa i ortodonty.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Potrafi wypowiadać się na temat wskazany przez nauczyciela używając bogatego słownictwa;
  • Głośno czyta na forum;
  • Potrafi wymienić wyrazy bliskoznaczne;
  • Wie, co ma pozytywny  a co negatywny wpływ na narząd wzroku;
  • Potrafi wyjaśnić, na czym polega praca stomatologa i ortodonty.

Metody:

  • Opowiadania;
  • Wyjaśnienie;
  • Pogadanka;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy II „Elementarz odkrywców”, ćwiczenia do klasy II „Elementarz odkrywców”, obrazki

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: A ja rosnę i rosnę!

  1. Wypowiedzi na temat zmian wzrostu człowieka – na podstawie tekstu Zofii Staneckiej „Olbrzymy i krasnoludki”, przeczytanych ciekawostek oraz własnych doświadczeń;
  2. Próby odpowiedzi na pytanie: Co by było, gdyby ludzie nie przestawali rosnąć? Układanie i pisanie zdań złożonych;
  3. Tworzenie rodziny wyrazów (mały), Szukanie wyrazów bliskoznacznych (duży), Zdrobnienia i zgrubienia wyrazów, „Zdrowe danie” – wykonanie kompozycji przestrzennej.

II jednostka lekcyjna: 

Temat: Dbam o wzrok

  1. Wspólne ustalenie zasad dbania o wzrok – na podstawie wiersza Jana Brzechwy „Sowa” i własnych doświadczeń;
  2. Poznawanie pracy lekarza okulisty, Wyjaśnianie powiedzeń dotyczących wzroku, Czytanie z podziałem na role, Doskonalenie czytania ze zrozumieniem;
  3. Pisanie zwrotów z “nie” (nie należy, nie trzeba, nie wolno), Utrwalanie pisowni wyrazów z “ó”.

III jednostka lekcyjna: 

Temat: Dbam o zęby

  1. Wypowiedzi na temat dbania o zęby, wizyt u stomatologa i ortodonty – na podstawie wiersza Czesława Janczarskiego „O krasnalkowym zębie i o dobrej radzie” oraz własnych doświadczeń;
  2. Układanie i zapisywanie rad dotyczących dbania o zęby. Uzębienie dziecka i człowieka dorosłego;
  3. Poznawanie pracy stomatologa i ortodonty.

Leave a Reply