Konspekt

KONSPEKT DLA KLASY I

OPRACOWAŁA: mgr Anna Marzena Derszniak

Lekcja  15 – 6 kwietnia

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane

Temat: Poznajemy litery “ą” i “ę”, Bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych, Dbamy o zdrowie

Cele główne:

  • Wprowadzenie liter “ą” i “ę”, powtórzenie poznanych liter alfabetu;
  • Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych;
  • Umiejętność dbania o zdrowie zimą i wczesną wiosną.

Cele szczegółowe: Uczeń:

  • Zna litery “ą” i “ę”, potrafi je zapisać w izolacji i w połączeniach, potrafi utworzyć i zapisać wyrazy z literami “ą” i “ę”;
  • Potrafi wyodrębnić postacie i zdarzenia w utworach literackich, wskazując cechy i oceniając bohaterów literackich;
  • Pisze zdania odręcznie, czytelnie;
  • Czyta płynnie;
  • Potrafi słuchać z uwagą tekstów czytanych przez nauczyciela;
  • Potrafi słuchać i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się;
  • Zna i stosuje poprawną wielkość liter w zapisie imion;
  • Wyróżnia w zdaniach wyrazy, w wyrazach samogłoski i spółgłoski;
  • Zna zasady dotyczące bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych na wolnym powietrzu;
  • Na podstawie tekstu potrafi wskazać bohaterów i miejsce akcji;
  • Potrafi ocenić zachowanie bohaterów z opowiadania;
  • Wypowiada się na temat sposobów leczenia przeziębienia i zapobiegania mu;
  • Zna elementy garderoby, potrafi je prawidłowo nazwać;
  • Potrafi wykorzystać pracę zespołową w procesie uczenia się;
  • Usprawnia koordynację wzrokowo- ruchową, ćwiczy sprawność rąk.

Metody pracy:

  • Podające – pogadanka utrwalająca, objaśnienie;
  • Aktywizujące- burza mózgów, ustalanie listy zasad;
  • Praktyczne – zadania stawiane uczniom.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy I „Elementarz odkrywców” CZĘŚĆ 3, Ćwiczenia do klasy I „Elementarz odkrywców” CZĘŚĆ 3, ołówek, kredki, mazaki

Przebieg:

I jednostka lekcyjna:

Temat: Poznajemy literę “ą” i “ę”, Bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych

  1. Wprowadzenie drukowanych i pisanych liter “ą”, “Ą” oraz “ę”, “Ę”, zapisywanie wyrazów z poznanymi literami.
  2. Utrwalanie poznanych liter alfabetu.
  3. Rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas zabawy na świeżym powietrzu zimą oraz wiosną, wykonanie listy zasad na podstawie,,Elementarza odkrywców”, część 3, strona 22-23

II jednostka lekcyjna:

Temat: Dbamy o zdrowie, czyli jak wyleczyć przeziębienie

  1. Słuchanie czytanego przez nauczyciela tekstu Hanny Łochockiej ”Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?” – podręcznik „Elementarz odkrywców” cz.3 str. 24 i 25.
  2. Ocena postępowania bohaterów i rozmowa na temat przeziębiania się zimą i wczesną wiosną, sposobów leczenia przeziębienia i zapobieganie przeziębianiu się.
  3. Nazywanie elementów garderoby.
  4. ZADANIE DOMOWE:  -Nauka czytania fragmentu czytanki „Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?” (tylko str. 25, od słów: ,, Wzdycha biedny elemelek….”- z podręcznika „Elementarz odkrywców” część 3, strona 25.
  5. ZADANIE DOMOWE: -Nauka opowiadania o tym, co zrobił Elemelek po dwóch tygodniach chorowania.
  6. ZADANIE DOMOWE: -ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń :

– strona 15, ćwiczenie 1 i 2
– strona 16, ćwiczenie 3 i 4
– strona 1, ćwiczenie 3 i 4.

Leave a Reply