KONSPEKT DLA KLASY IV
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 13 – 6 kwietnia
Nazwa bloku programowego: Przyroda
Temat: Stany skupienia wody, Procesy fizyczne zachodzące w przyrodzie
Cele główne:
- Umiejętność scharakteryzowania wody pod katem jej właściwości fizycznych;
- Zapoznanie z procesami zmiany stanu skupienia;
- Rozwijanie ciekawości procesów fizycznych zachodzących w przyrodzie;
- Poszerzanie wiedzy ujętej w testach klasyfikacyjnych.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- Potrafi opisać wodę oraz stany jej skupienia występujące w przyrodzie;
- Umie scharakteryzować procesy zmiany stanu skupienia;
- Potrafi wykorzystać wiedzę do odpowiedzi na pytania zawarte w przykładowych testach klasyfikacyjnych;
- Wyjaśnia różnice między właściwościami fizycznymi różnych cieczy występujących w przyrodzie.
Metody:
- Opowiadania;
- Wyjaśnienie;
- Pogadanka;
- Burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik do klasy IV „Tajemnice przyrody”, tablica, obserwacja
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: Woda, Procesy zmian stanu skupienia
- Wyjaśnienie i poszerzenie wiedzy na temat wody i jej występowania w przyrodzie;
- Zapoznanie z procesem przemiany stanu skupienia;
- Tworzenie schematu obiegu wody w przyrodzie jako przykładu do omówienia zmiany stanu skupienia;
- Odniesienie poszerzonej wiedzy do przykładowych zagadnień ujętych w testach klasyfikacyjnych.