Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY II

OPRACOWAŁA: lic Barbara Madejewska

Lekcja 16 – 27 kwietnia

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane

Temat: „Najważniejszy jest uśmiech! ”, „Wiosna w sadzie”, „Wiosna w polu i ogrodzie”,” Co słychać wiosną u zwierząt?”

Cele główne:

  • Umiejętność wypowiedzi na konkretny temat z użyciem nowych wyrazów oraz umiejętność głośnego czytania na forum klasy;
  • Poznanie wyrazów bliskoznacznych;
  • Zaznajomienie z  pojęciem „kwadrans”.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń wypowiada się na temat wskazany przez nauczyciela oraz potrafi głośno czytać na forum klasy;
  • Dziecko wzbogaca swój zasób słownictwa oraz potrafi wymienić wyrazy bliskoznaczne;
  • Uczeń zna znaczenie dobroci i uśmiechu w naszym życiu;
  • Uczeń wie, co to jest kwadrans.

Metody:

  • Opowiadania;
  • Wyjaśnienie;
  • Pogadanka;
  • Burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik do klasy II „Elementarz odkrywców”, ćwiczenia do klasy II „Elementarz odkrywców”, obrazki

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat: Najważniejszy jest uśmiech!

  1. Rozmowa uświadamiająca znaczenie dobroci i uśmiechu w naszym życiu – na podstawie wysłuchanego opowiadania Edyty Zarębskiej „Zosia i fiołkowy kapelusz” oraz własnych doświadczeń, zabawy dramowe.
  2. Ćwiczenia utrwalające pisownię rz po spółgłoskach, tworzenie zdań złożonych, funkcja przecinka. Odczytywanie wskazań zegara, wprowadzenie pojęcia minuta.
  3. Rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia zegarowe.
  4. Rysowanie autoportretu – przedstawianie osoby w dobrym nastroju.

II jednostka lekcyjna: 

Temat: Wiosna w sadzie

  1. Wprowadzenie pojęcia „kwadrans” – odczytywanie wskazań zegarów i zapisywanie godzin i minut. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100.
  2. Głośne czytanie wiersza Doroty Gellner „Sad rozkwita”. Wyszukiwanie rymujących się wyrazów i tworzenie własnych rymów.
  3. Ćwiczenia gramatyczne, ortograficzne i językowe – liczba rzeczowników, rodziny wyrazów, pisownia wyrazu pszczoła.

III jednostka lekcyjna: 

 Temat: Wiosna w polu i ogrodzie

  1. Swobodne wypowiedzi na temat zmian w przyrodzie, jakie zaszły wiosną w okolicy szkoły.
  2. Wiosenne prace w polu i w ogrodzie – na podstawie zdjęć i własnych doświadczeń. Sprzymierzeńcy człowieka i szkodniki
    w ogrodach.
  3. Ćwiczenia w pisowni wyrazów z „rz” po spółgłoskach „d”, „t”. Kolejność alfabetyczna wyrazów.

IV jednostka lekcyjna: 

Temat: Co słychać wiosną u zwierząt?

  1. Wskazanie głównych bohaterów wiersza Wandy Chotomskiej „Dlaczego cielę ogonem miele?”. Rozmowa na temat zachowania cielęcia, próba uzasadnienia tytułu wiersza.
  2. Ćwiczenia językowe – zdrobnienia, porównania i ćwiczenia ortograficzne (pisownia nazw zwierząt z „ą”, „ę”). Nauka pisania opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej.

Leave a Reply