Konspekt dla klasy II
Opracowała: mgr Agnieszka Drobek
Lekcja 11 – 23 listopada
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane.
Temat 1: Co rzecze Groch do Rzepy w wierszu J. Brzechwy pt:,,Na straganie”? – dwuznaki w języku polskim.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
- Poznanie dwuznaków.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Słucha czytanego na głos tekstu;
- Poznaje dwuznaki: ,,sz”, ,,cz”, ,,rz”, ,,ch”, ,,dz”, ,,dż”;
- Odnajduje w tekście wyrazy z dwuznakami;
- Zapisuje w zeszycie wskazane wyrazy, dzieląc je na głoski i uwzględniając prawidłowy zapis dwuznaków;
- Poprawnie wskazuje liczbę głosek i liter w wyrazie.
Temat 2: Strach, który ma wielkie oczy – interpretacja wiersza D. Wawiłow pt: ,,Jak tu ciemno”.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
- Tworzenie ilustracji do tekstu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Czyta na głos tekst literacki, zwracając uwagę na nastrój wiersza;
- Zna i potrafi wyjaśnić powiedzenie ,,Strach ma wielkie oczy”;
- Tworzy sensowną i dłuższą wypowiedź na temat, czy należy bać się ciemności;
- Samodzielnie tworzy rysunek ,,przyjaznego straszydła”.