Nauczanie zintegrowane

Konspekt  dla klasy III

Opracowała: mgr Agnieszka Drobek

Lekcja 11 – 30 listopada

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane.

Temat 1: Kiedy piszemy ,,rz”? – zasada pisowni „rz” na podstawie wiersza ,,Burza jak  marzenie” M. Strzałkowskiej.

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
  • Poznanie zasady pisowni ,,rz”.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • Czyta na głos tekst literacki, zwracając uwagę na wyróżnione wyrazy;
  • Zna zasadę pisowni ,,rz” po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, j, w;
  • Zna zasadę pisowni ,,rz”, gdy wymienia się na r;
  • Poznaje wyrazy z niewymiennym ,,rz”.

Temat 2: Niezwykła moc marzeń w utworze J. Kerna pt: ,,Piotruś i powietrze”.

 Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
  • Rozwijanie umiejętności językowych.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • Wysłuchuje utworu literackiego;
  • Wskazuje elementy fantastyczne i realistyczne świata przedstawionego w tekście;
  • Tworzy dłuższą wypowiedź ustną na temat tego, czym są marzenia i jakie mają znaczenie w życiu człowieka;
  • Potrafi sformułować argumenty potwierdzające stanowisko, że marzenia mają niezwykłą moc;
  • Tworzy własne opowiadanie na temat tego, jak wygląda świat widziany z góry.

 

Leave a Reply