Nauczanie zintegrowane

Konspekt  dla klasy II

Opracowała: mgr Agnieszka Drobek

Lekcja 11 – 23 listopada

Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane.

Temat 1: Co rzecze Groch do Rzepy w wierszu J. Brzechwy pt:,,Na straganie”? – dwuznaki w języku polskim.

 

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
  • Poznanie dwuznaków.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • Słucha czytanego na głos tekstu;
  • Poznaje dwuznaki: ,,sz”, ,,cz”, ,,rz”, ,,ch”, ,,dz”, ,,dż”;
  • Odnajduje w tekście wyrazy z dwuznakami;
  • Zapisuje w zeszycie wskazane wyrazy, dzieląc je na głoski i uwzględniając prawidłowy zapis dwuznaków;
  • Poprawnie wskazuje liczbę głosek i liter w wyrazie.

Temat 2: Strach, który ma wielkie oczy – interpretacja wiersza D. Wawiłow pt: ,,Jak tu ciemno”.

Cele główne:

  • Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
  • Tworzenie ilustracji do tekstu.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • Czyta na głos tekst literacki, zwracając uwagę na nastrój wiersza;
  • Zna i potrafi wyjaśnić powiedzenie ,,Strach ma wielkie oczy”;
  • Tworzy sensowną i dłuższą wypowiedź na temat, czy należy bać się ciemności;
  • Samodzielnie tworzy rysunek ,,przyjaznego straszydła”.

Leave a Reply