Konspekt dla klasy III
Opracowała: mgr Agnieszka Drobek
Lekcja 11 – 30 listopada
Nazwa bloku programowego: Nauczanie zintegrowane.
Temat 1: Kiedy piszemy ,,rz”? – zasada pisowni „rz” na podstawie wiersza ,,Burza jak marzenie” M. Strzałkowskiej.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
- Poznanie zasady pisowni ,,rz”.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Czyta na głos tekst literacki, zwracając uwagę na wyróżnione wyrazy;
- Zna zasadę pisowni ,,rz” po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, j, w;
- Zna zasadę pisowni ,,rz”, gdy wymienia się na r;
- Poznaje wyrazy z niewymiennym ,,rz”.
Temat 2: Niezwykła moc marzeń w utworze J. Kerna pt: ,,Piotruś i powietrze”.
Cele główne:
- Zapoznanie uczniów z tekstem literackim;
- Rozwijanie umiejętności językowych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Wysłuchuje utworu literackiego;
- Wskazuje elementy fantastyczne i realistyczne świata przedstawionego w tekście;
- Tworzy dłuższą wypowiedź ustną na temat tego, czym są marzenia i jakie mają znaczenie w życiu człowieka;
- Potrafi sformułować argumenty potwierdzające stanowisko, że marzenia mają niezwykłą moc;
- Tworzy własne opowiadanie na temat tego, jak wygląda świat widziany z góry.