KONSPEKT DLA KLASY „0”,
OPRACOWAŁA: Małgorzata Hrapkowicz
Lekcja 3 – 14 października
Nazwa bloku programowego: Edukacja wczesnoszkolna
Temat: Owoce, jarzynki –kolorowe witaminki.
Cele główne:
- zapoznanie z wyglądem wielkiej i małej litery drukowanej i pisanej „ A”, „a”;
- ćwiczenie słuchu fonemowego;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- kształtowanie postawy prozdrowotnej u dzieci;
- doskonalenie sprawności umysłowych : spostrzegania, porównywania, klasyfikowania, analizy i syntezy.
Cele szczegółowe: uczeń
- zna graficzny obraz litery „A” , „a”;
- umie odpowiednio reagować na polecenia nauczyciela;
- potrafi dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
- umie wyodrębnić pierwsze głoski w wyrazach;
- potrafi dzielić wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem;
- umie dobrać elementy według przyjętych zasad.
Metody:
- słowna: pogadanka;
- oglądowa;
- aktywizująca: Metoda dobrego startu; burza mózgów.
Środki dydaktyczne: karty pracy 1, tacki, piasek, pomoce dydaktyczne
Przebieg:
I jednostka lekcyjna
Temat: Zapoznanie z pierwszą litera alfabetu – „A”.
1. „Zwierzenia aligatora” – słuchanie wiersza, wprowadzenie do nauki literek.
2. Wykonanie ćwiczeń z karty pracy str.36
3. Rysowanie literki „a” :w powietrzu, na wzorze, na tacce z piaskiem.
4. ”Co słychać na początku?” – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
5. Praca plastyczna – ozdabianie litery „A”, „a”.
II jednostka lekcyjna:
1. Zajęcia zorganizowane na wolnym powietrzu.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Owocowo – warzywny świat.
1. „Owoc czy warzywo” – klasyfikacja owoców i warzyw.
2.”Domino owocowo warzywne”.
3. „Gdzie jest pestka” – zajęcia badawcze.
4.”Piramida żywieniowa” – omówienie planszy dydaktycznej, Wykonanie ćwiczeń z kart pracy
5. „Jak zrobić sok pomidorowy?” – omówienie historyjki obrazkowej.