KONSPEKT DLA KLASY 1
OPRACOWAŁA: Agnieszka Płucienniczek
Lekcja 5 – 11 listopada
Nazwa bloku programowego: Edukacja wczesnoszkolna
Temat: Obchody Święta Niepodległości 11 listopada, zwierzęta domowe
Cele główne:
- wzbudzanie uczuć patriotycznych ;
- poznanie i utrwalenie hymnu PSS;
- poznanie i utrwalenie nowej litery;
- czytanie tekstu utworzonego z poznanych liter;
- czytanie ze zrozumieniem;
- pisanie zdań po śladzie;
- poznanie zwierząt domowych;
- nazywanie czynności pielęgnacyjnych i opiekuńczych wobec nich.
Cele szczegółowe: uczeń:
- zna hymn państwowy oraz godło i barwy narodowe;
- słucha uważniewypowiedzi nauczyciela;
- wykonuje polecenia zgodnie z instrukcją;
- zna obraz graficzny litery k, K;
- pisze w linii litery k, K;
- czyta na glos wybrane teksty;
- stosuje znaki interpunkcyjne na końcu zdania;
- zna zwierzęta domowe, rozumie potrzebę dbania o ich zdrowie;
- rozumie znaczenie związku frazeologicznego Jak pies z kotem.
Metody:
- oglądowa;
- pokazu ;
- aktywizująca: Metoda Dobrego Startu , czytanie metoda sylabową.
Środki dydaktyczne: opowiadanie „Polska” M. Strzałkowska, mapa Polski, godło, plakat przedst.. Józefa Piłsudskiego i mundury legionistów, laptop, prezentacja multimedialna o Polsce, ćw. część 1 str.49 – 55, podkład muzyczny,
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat: A to Polska właśnie.
- „Polska” słuchanie opowiadania M. Strzałkowskiej, rozmowa na temat symboli narodowych: flagi, godła, utrwalenie hymnu państwowego.
- Polska dawniej – rozmowa na temat bohaterskich czynów naszych przodków.
- Mapa Polski – zapoznanie z wyglądem mapy Polski, zwrócenie uwagi na państwa ościenne, krajobrazy, rzeki.
- Warszawa – stolica Polski, znalezienie stolicy na mapie Polski, oglądanie zdjęć przedstawiających ważne miejsca w stolicy np. grób nieznanego żołnierza, sejm.
- Poznanie Hymnu Polskiej Szkoły Sobotniej „Niepodległa, niepokorna”
II jednostka lekcyjna:
Temat: Zabawa z kotem
- „Marzenie” słuchanie wiersza D. Wawiłow, rozmowa na temat marzeń dzieci o zwierzętach domowych oraz o odpowiedzialności za nie.
- Poznanie obrazu graficznego litery K, k analiza i synteza głoskowa wyrazów.
- Wprowadzenie pisanych liter K, k – wyodrębnianie i i zaznaczanie spółgłoski
- Rebusy obrazkowo – literowe – doskonalenie analizy i syntezy sylabowej.
- Wykreślanka wyrazowa – pisanie nowopowstałych wyrazów.
- Próba samodzielnego czytania tekstu „To Kitek” – ćw. str.50.
III jednostka lekcyjna:
Temat: Jak pies z kotem.
- Słuchanie opowiadania o Kubie i Bubie – rozmowa na temat wysłuchanego utworu, zwrócenie uwagi na elementy humorystyczne.
- Żyć jak pies z kotem – co to znaczy-burza mózgów.
- Dobrze czy źle? – ocenienie zachowania pożądanego i niewłaściwego, rozmowa na temat sposobów rozwiązywania konfliktów.
- Rozsypanka wyrazowa – układanie i zapisywanie zdań, zwrócenie uwagi na rozpoczęcie zdania wielka literą i kropką na końcu.
- Czytanie zdań ze zrozumieniem.