KONSPEKT DLA KLASY V
OPRACOWAŁA: mgr Julia Wölk
Lekcja 5 – 11 listopada
Nazwa bloku programowego: Przyroda
Temat: Co zagraża przyrodzie? Jak ratować przyrodę?
Cele główne:
- uczeń zna źródła zanieczyszczeń środowiska;
- uczeń proponuje działania sprzyjające środowisku przyrodniczemu.
Cele szczegółowe:
- uczeń wyjaśnia wpływ codziennych zachowań na stan środowiska przyrodniczego;
- uczeń uzasadnia potrzebę segregacji odpadów;
- uczeń wie jaki wpływ mają zanieczyszczenia na wodę, powietrze i glebę;
- uczeń zna przykłady samooczyszczania się przyrody;
- uczeń zna indywidualne i globalne działania człowieka służące ochronie przyrody.
Metody:
- wykład;
- pogadanka;
- praca z książką;
- „burza” mózgów.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik i ćwiczenia do klasy V „Tajemnice przyrody”, tablica, karty pracy.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat : Co zagraża przyrodzie? Jak ratować przyrodę?
- Źródła zanieczyszczeń środowiska.
- Omówienie sposobów rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.
- Wpływ smogu, odpadów stałych, ścieków, nawozów sztucznych i środków ochrony roślin na środowisko przyrodnicze.
- Przykłady samooczyszczania się przyrody.
- Segregacja odpadów – ich ponowne przetworzenie i wykorzystanie.
- Co możemy zrobić sami w trosce o przyrodę ?