KONSPEKT DLA KLASY 1
OPRACOWAŁA: Katarzyna Jefmańska
Lekcja 7 – 9 grudnia
Nazwa bloku programowego: Edukacja Wczesnoszkolna
Temat: Niespodzianki na grudniowe wieczory i ranki.
Cele główne:
- poznanie pisanych liter p, P, r, R;
- nabywanie umiejętności głośnego czytania;
- ćwiczenie koordynacji oko – ręka;
- poznanie zasad odpowiedniego zachowania się w galerii sztuki:
Cele szczegółowe: uczeń:
- słucha z uwagą czytanych przez nauczyciela tekstów;
- wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją;
- potrafi oznaczyć samogłoskę i spółgłoskę:
- odczytuje sylaby i wyrazy z poznanych liter;
- poznaje drukowane i pisane litery p, P, r, R:
- czyta poprawnie;
- pisze zdania po śladzie;
- potrafi odnaleźć wyrazy dwusylabowe:
- potrafi zdrabniać wyrazy.
Metody:
- podające;
- praktyczna;
- aktywizujące: Metoda Dobrego Startu, dyskusja.
Środki dydaktyczne:
Ćw. część 2, karty pracy Metoda Dobrego Startu – litera p, P oraz r, R,
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat : Niespodzianki na grudniowe wieczory i ranki
- „Nudek i Dudek” słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej, próba czytania tekstu z nauczycielem, następnie samodzielnie.
- Poznanie drukowanej i pisanej litery p, P, nauka pisania poznanych liter w linii.
- Wyszukiwanie w tekście liter p, P zaznaczanie na niebiesko.
- Nazywanie obrazków oraz kolorowanie okienek oznaczających spółgłoski i samogłoski odpowiednim kolorem.
- Łączenie obrazów z wyrazami z ramki.
II jednostka lekcyjna:
Temat: W galerii
- Poznanie zasad odpowiedniego zachowania się w galerii sztuki.
- Oznaczanie znakami: J. L obrazków przedstawiających odpowiednie i nieodpowiednie. zachowanie się w galerii.
- Dyskusja na temat: Który obraz najbardziej Ci się podoba i dlaczego?
- Utrwalanie umiejętności czytania krótkich tekstów.
III jednostka lekcyjna:
Temat: R jak rama
- Poznanie drukowanej litery r, R, nauka pisania poznanych liter w interlinii.
- Wyszukiwanie w tekście liter r, R, zaznaczanie na niebiesko.
- Staranne przepisywanie zdania.
- Rebusy – rozwiązywanie oraz zapisywanie utworzonych wyrazów.
- Wyrazy dwusylabowe – zaznaczanie ramek z odpowiednimi słowami.
- W których nazwach słyszysz głoskę r – odszukiwanie elementów na ilustracji.
- Czytanie tekstu i wyszukiwanie wyrazów z literą r, R.
IV jednostka lekcyjna:
Temat: Zdrobnienia
- Łączenie przeczytanych tekstów z obrazkami.
- Zamienianie wyrazów na zdrobnienia.
- Przyglądanie się krótkiej historyjce oraz opowiadanie o tym, co się w niej wydarzyło.
- Dopasowywanie tytułów do obrazka.