KONSPEKT DLA KLASY IV
OPRACOWAŁA: mgr Monika Monsen
Lekcja 8 – 13 stycznia
Nazwa bloku programowego: Przyroda
Temat: Układ krwionośny.
Cele główne:
- uczeń poznaje budowę oraz zasadę działania układu krwionośnego.
Cele szczegółowe:
- uczeń zna budowę układu krwionośnego;
- uczeń określa funkcje poszczególnych elementów układu krwionośnego;
- uczeń opisuje zasadę działania serca;
- uczeń wymienia zagrożenia prawidłowości funkcjonowania układu krwionośnego;
- uczeń wymienia elementy diety wpływającej korzystnie na funkcjonowanie układu krwionośnego.
Metody:
- wykład;
- pogadanka;
- dyskusja;
- praca z podręcznikiem.
Środki dydaktyczne:
- Podręcznik do klasy IV „Tajemnice przyrody”, tablica, karty pracy.
Przebieg:
I jednostka lekcyjna:
Temat : Układ krwionośny.
- Opis oraz wskazanie umiejscowienia poszczególnych elementów układu krwionośnego na rysunku poglądowym.
- Omówienie funkcji serca, tętnic, żył oraz naczyń włosowatych.
- Omównienie zależności: temperatura ciała a funkcjonowanie układu krwionośnego.
- Zapoznanie z czynnikami obniżającymi prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego.
- Wspólne wnioski na temat diety poprawiającej funkcjonowanie układu krwionośnego.