Konspekt

KONSPEKT DLA  KLASY IV

OPRACOWAŁA: mgr  Monika Monsen

Lekcja  8 – 13 stycznia

Nazwa bloku programowego: Przyroda

Temat: Układ krwionośny.

Cele główne:

  • uczeń poznaje budowę oraz zasadę działania układu krwionośnego.

Cele szczegółowe:

  • uczeń zna budowę układu krwionośnego;
  • uczeń określa funkcje poszczególnych elementów układu krwionośnego;
  • uczeń opisuje zasadę działania serca;
  • uczeń wymienia zagrożenia prawidłowości funkcjonowania układu krwionośnego;
  • uczeń wymienia elementy diety wpływającej korzystnie na funkcjonowanie układu krwionośnego.

Metody:

  • wykład;
  • pogadanka;
  • dyskusja;
  • praca z podręcznikiem.

Środki dydaktyczne:

  • Podręcznik do klasy IV „Tajemnice przyrody”, tablica, karty pracy.

Przebieg:

I jednostka lekcyjna: 

Temat  :  Układ krwionośny.

  • Opis oraz wskazanie umiejscowienia poszczególnych elementów układu krwionośnego na rysunku poglądowym.
  • Omówienie funkcji serca, tętnic, żył oraz naczyń włosowatych.
  • Omównienie zależności: temperatura ciała a funkcjonowanie układu krwionośnego.
  • Zapoznanie z czynnikami obniżającymi prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego.
  • Wspólne wnioski na temat diety poprawiającej funkcjonowanie układu krwionośnego.

 

Leave a Reply