KONSPEKT DLA GRUPY PRZEDSZKOLNEJ STARSZEJ.
Lekcja 19 – 20 stycznia.
Nazwa bloku programowego: Rodzina
Temat: Dzień Babci i Dziadka.
Cele główne:
- pogłębianie emocjonalnej więzi z babciami i dziadkami;
- uczenie dzieci szacunku do babć i dziadków;
- czerpanie radości ze spędzania czasu z babciami i dziadkami.
Cele szczegółowe – dziecko:
- wie w jaki sposób wyrazić swoje uczucia do dziadków;
- potrafi okazać szacunek osobie starszej;
- rozwiązuje zadania dotyczące dziadków;
- rozwija wyobraźnię;
- doskonali zmysły: słuchu i wzroku;
- chętnie uczestniczy w zabawach muzycznych;
- kształtuje umiejętność koncentracji uwagi;
- wypowiada się na tematy związane z rodziną;
- wykonuje upominek dla babci i dziadka .
Metody:
- słowna: pogadanka;
- aktywizująca: taniec ;
- oglądowa: karty pracy.
Środki dydaktyczne:
nożyczki, klej, kredki, kolorowe wycinanki, blok, karty pracy.
Zajęcia dydaktyczne:
- Powitanie dzieci.
- Wysłuchanie wierszy dla babci pt.: „Wiersz dla babci” (Chotomska Wanda) oraz „Kiedy babcia była mała” (Suchorzewska Irena).
- Wysłuchanie wierszy dla dzidka : „Kwiaty dla dziadka” (Chotomska Wanda) oraz „Dla Dziadka” (Dorota Gellner).
- Rozmowa kierowana przez nauczyciela na temat rodziny.
- Pogadanka na temat szacunku do starszych.
- Szukanie słów najtrafniej opisujących babcie i dziadka.
- Wysłuchanie i śpiewnie piosenki „Dziadziu i Babcia”.
- Wysłuchanie i śpiewnie piosenki „ Wesoła piosenka dla babci i dziadka”
- Wykonanie z pomocą nauczyciela laurki dla dziadków.